Som lovat, Detox!

Har du någon gång funderat över att detoxa dig?
Underbart! För här får du lite tips.
Detox går ut på att rensa ut kroppen från all onödig SKIT som finnns där inne.
Jag har köpt detoxkapslar, men innan har jag provat flytande, smakar inte så gott.
Det som jag inte visste var vilken mat jag skulle äta under detoxperioden.
Så jag tänkte dela med mig utav det jag hittat.

Mat du skall undvika:
Läsk, vittbröd, flingor, kaffebröd, godis, snabbmat, rött kött, alkohol, ketchup,
vitt- och brunt-socker, ägg, margarin, smör, ost, mjölkprodukter, svart thé och kaffe. 

Mat du skall äta mycket utav:
Grönsaker, frukt, baljväxter, nötter, helsäd, oljor, tofu, fisk, kyckling, örter och kryddor.

Jag är en person som måste veta exakt vad folk menar.
Någon kan inte säga till mig; Ät mycket frukt och grönsaker.
Jag vill veta exakt vilken frukt och vilka grönsaker.
Så, varsågoda.

Detta skall du äta:
Blåbär, hallon, körsbär, svarta vinbär, päron, apelsin, katrinplommon, plommon,
broccoli, paprika, palsternacka, morötter, spenat, aubergine, blomkål, vitkål, fänkål,
grönkål, brysselkål, vitlök, lök, rödbetor, avokado, kronärtskocka, alger, alfalfa, äpple,
banan, jordgubbar, potatis, squash, zucchini. 


Under din detoxperiod som helst ska pågå under en vecka eller två,
måste du få i dig massor av vatten, eftersom vatten hjälper till att rensa ut kroppen snabbare.
Man pratar om att minst 2liter vatten borde man få i sig under sin detox.
Minst tre mål per dag ska du äta.

Förslag på Matsedel:
När du går upp på morgonen skall du dricka en kopp varmt vatten med pressad citron i.
Frukost: Fruktsallad eller havregrynsgröt med honung.
Mellanmål: Torkad frukt, mandlar en kopp grönt thé.
Lunch: Bulgur, ångskokt lax och broccoli.
Mellanmål: Banan och morotsjuice.
Middag: tofu, kyckling eller fisk plus ugnsbakade eller ångkokta grönsaker.
Kvällsmat: Halv avokado, cocktailtomater, lite keso.
Innan du går och lägger dig, drick en kopp med ingefärsthé.

Goodluck!
 

Kommentarer
Postat av: mia

Låter spännande:)

Än så länge är det ju inte konstaterat om detox verkligen är så bra för kroppen eller inte.



Jag tror det rensar ut allt och kroppen blir fresh och man får nån slags lyster i huden vilket är superbra! Men sen tror jag inte det är bra att hålla på för mycket/för länge med det för kroppen behöver ju alla olika näringsämnen som finns.



Men asballt att du testar:D Ska bli spännande att se hur det går, har själv tänkt prova nån gång men vet inte om jag klarar den psykiska påfrestningen som borde vara:P

2009-03-14 @ 16:23:41
URL: http://miisas.blogg.se/
Postat av: Alexandra von Benzon

Alla har delade åsikter. men jag är helt medveten om att min kropp och många andras behöver detox ibland. 2gånger per år skadar ju verkligen inte. bättre att äta frukt och grönt i 2veckor/halv år än att äta massa skit enligt mig:) hihi men absolut som du säger. enligt vissa är det inte bra. men jag är sjukt bra på att hålla dieter så för mig gåre lätt som en plätt. pusspåre poledancingqueen!

2009-03-14 @ 22:01:28
URL: http://alxvonbennie.blogg.se/
Postat av: lisa

detta lät spännande :) du får berätta för mig hur det gick sen :)

2009-03-15 @ 01:53:20

Vill du också kommentera det här inlägget?

Ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Har du en blogg?

Skriv din kommentar här

Trackback
RSS 2.0